La Fundació Nou Lloc Habitatge Social rep el Certificat de Bona Gestió d’Habitatge Social atorgat per la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV

Es tracta d’un segell de qualitat creat per la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili i que avalua i acredita les bones pràctiques en matèria de gestió d’habitatge social.

La Càtedra ha atorgat el certificat a Barcelona, en un acte que ha comptat amb la presència, d’entre d’altres, de la Directora de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, la Sra. Sílvia Grau i el President de la Fundació Nou Lloc, el Sr. Pere Esteve.

Amb l’entrega del certificat, La Fundació Nou Lloc s’ha convertit en la segona entitat privada que rep el Certificat de Bona Gestió d’Habitatge Social, un segell de qualitat que garanteix que aplica criteris de bona gestió als seus habitatges socials i a les persones beneficiàries.

El lliurament del certificat ha tingut lloc al Hub Social de Barcelona i ha comptat amb les intervencions de la directora de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, la Sra. Sílvia Grau, representants de la Fundació, amb el seu President, el Sr. Pere Esteve, el seu Director, el Sr. Jordi Purrà i la seva Coordinadora Social, la Sra. Àngels Rico, el Secretari tècnic de Cohabitac, el Sr. Enric Fabra, i representants de la Càtedra, el seu director i subdirectora, els Drs. Héctor Simón i Núria Lambea respectivament, i la investigadora Jacqueline Murillo.

Durant l’acte s’ha destacat la importància d’aquest segell davant la manca d’un marc legal a nivell espanyol o català que defineixi, delimiti i harmonitzi l’activitat de les entitats gestores d’habitatge social, destacant també que el Certificat CVS és una iniciativa que permet disposar d’un estàndard de qualitat i bona gestió d’habitatge social i que s’està convertint poc a poc en un estàndard per al sector. La Càtedra ja treballa en el procés d’acreditació d’altres entitats.

Què és el Certificat de Bona Gestió d’Habitatge Social (CVS)

El Certificat de Bona Gestió d’Habitatge Social (CVS) és un segell de qualitat que avalua aspectes relatius a l’estructura de govern i gestió de l’entitat, les fonts de finançament i les estratègies econòmiques seguides, la gestió del parc d’habitatge social i els serveis oferts (tipologia, quantitat i qualitat). L’atorga la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili i consisteix en una avaluació de fins a 44 paràmetres classificats com a bones pràctiques en matèria de gestió d’habitatge social que es sustenten en un rigorós estudi científic a nivell nacional i internacional.