VIè Curs d’Estiu: “La nova llei d’habitatge, a fons”

Comitè Organitzador

Dr. Héctor Simón Moreno

Dra. Núria Lambea Llop

Inscripcions

La inscripció al curs és gratuita. La matrícula cal formalitzar-la enviant un correu electrònic amb les seves dades a office.housing@urv.cat.

L’aforament és limitat i les inscripcions s’admetran per rigorós ordre d’inscripció.

VIè Curs d’Estiu

Després de les cinc primeres edicions a Tarragona, Reus, Tortosa, Valls i Cambrils, en aquesta ocasió la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV organitza el Curs d’estiu entorn a la Llei 12/2023, pel Dret a l’Habitatge.

Es tractaran aspectes com l’impacte de Llei en els contractes d’arrendaments urbans, els desnonaments i les professions immobiliàries, així com el nou règim de l’habitage social.

El curs s’estructura en tres parts. A la primera es tractaran les qüestions més rellevants sobre aquests aspectes. A la segona tindrà lloc un debat amb experts pràctics, públics i privats, sobre aquestes qüestions en format Taula Rodona. El Curs finalitzarà amb un vermut convidat.

El Curs està dirigit a estudiants i professionals relacionats directament o indirectament amb el món de l’habitatge: advocacia; acadèmia; agents de la propietat immobiliària; administradors/es de finques; promotors/es; notariat; registradors/es de la propietat; tècnics/es públics en matèria d’habitatge; entitats del tercer sector; arquitectes; geògrafs/es; ONGs; plataformes; etc.

Càtedra UNESCO d’Habitatge

La Llei 12/2023 pel Dret a l’Habitatge, en profunditat

13-7-2023

Data: Dijous, 13 de juliol 2023

Lloc de celebració: Sala d’Actes del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Tarragona (COAATT).

9:30 h.    Inauguració

Sr. Francesc Xavier Llorens Gual, President del Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Tarragona (COAATT)

Dr. Juan Antonio Duro, Vicerector d’Economia, Infraestructures i Relacions Institucionals de la URV

Ponències

Modera: Dra. María Paula Rodríguez Liévano

9:45 a 10:10 h. Constitucionalitat i conveniència de la LLei. La reforma dels arrendaments urbans; Prof. Dr. Sergio Nasarre Aznar, Catedràtic de Dret Civil de la URV

10:10 a 10:35 h. Desnonaments i les situacions d’okupació; Dr. Héctor Simón Moreno, Professor Agregat de Dret Civil i Director de la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV

10:35 a 11:10h. El nou règim de l’habitatge social; Dra. Núria Lambea Llop, Investigadora i Sotsdirectora de la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV

11:10  a 11:30h. Pausa-café

Modera: Sra. Marina Pueyo Villanueva

11:30 a 12:00h. Règim dels professionals immobiliaris i protecció dels consumidors; Dra. María Paula Rodríguez Liévano, Investigadora de la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV

12:00 a 12:30h. La rehabilitació energética i l’estalvi; Sr. Juan López-Asiain Martinez, Responsable del Gabinet Tècnic del Consell General de l’Arquitectura Tècnica d’Espanya i Professor de la Universitat Politècnica de Madrid

12:30 a 12:45 h. Debat

Taula Rodona “La nova Llei pel Dret a l’Habitatge”

12:45 a 13:30 h. Modera: Dr. Héctor Simón Moreno

Sr. Francesc Xavier Llorens Gual, President del COAATT.

Sr. Fabian Huguet Tous, President del Col·legi d’Administradors de Finques de Tarragona

Dr. Jordi Bosch i Meda, Subdirector general de l’Hàbitat Urbà i la Rehabilitació de la Secretaria d’Habitatge de la Generalitat de Catalunya

Vermut convidat

13:30 h. Acabarem el Curs amb un vermut convidat a la seu del COAATT

• L’assistent que ho sol·liciti rebrà un certificat d’assistència.

Amb el suport de: