Drets d'autor reservats ©ICREA

El Dr. Sergio Nasarre, premi ICREA Acadèmia 2015

Ens plau comunicar-vos que el nostre director, el Dr. Sergio Nasarre, ha estat distingit amb el guardó ICREA Acadèmia d’excel·lència investigadora que atorga la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA). Pel Dr. Nasarre aquest premi “és un reconeixement a la investigació en el dret associat a l’habitatge i ens ha d’ajudar a potenciar un sector que, tot i tenir una importància cabdal en l’economia, no té encara un reconeixement explícit i diferenciat dins de les diferents disciplines acadèmiques. Entre d’altres qüestions és important potenciar la creació d’un grau universitari en habitatge per a formar de manera especialitzada als professionals d’aquests sector”.

El Programa ICREA Acadèmia va dirigit al professorat universitari que fa investigació a la universitat i, especialment, al que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora. Aquest reconeixement implica la dedicació prioritària a activitats d’investigació en una universitat pública catalana durant cinc anys.

Tot i ser un reconeixement als mèrits del principal investigador de la Càtedra, el Dr. Nasarre ha destacat el paper del treball en equip com el principal element de força investigadora de la Càtedra d’habitatge. Entre d’altres línies d’investigació, actualment la Càtedra treballa des d’una perspectiva internacional i interdisciplinar: les tinences intermèdies, desnonaments i sensellarisme, el dret a l’habitatge a Europa, les noves eines de les Administracions Públiques per fomentar l’habitatge social, males pràctiques bancàries, compravenda internacional d’immobles, la rehabilitació per renda, la intermediació immobiliària, condohotels i les polítiques públiques d’habitatge.

El Dr. Nasarre és Catedràtic en Dret Civil a la Universitat Rovira i Virgili, director de la Càtedra d’Habitatge d’aquesta universitat i Magistrat Suplent de l’Audiència Provincial de Tarragona. És Doctor Europeu en Dret i Màster en Economia Immobiliària per la Universitat de Cambridge. Des de 2008 és Acadèmic Corresponent de la Real Acadèmia de Jurisprudència i Legislació.