Presentació del llibre: “El fideicomiso inmobiliario y la inversión extranjera como instrumentos para mitigar el déficit habitacional. El caso de la República Dominicana”

____

El dimarts 16 de novembre de 2021 es va presentar en format virtual el llibre El fideicomiso inmobiliario y la inversión extranjera como instrumentos para mitigar el déficit habitacional. El caso de la República Dominicana que és part de la col·lecció de llibres librosDerecho de la vivienda de l’editorial Tirant lo Blanch, obra de la Dra. Maridalia Rodríguez Padilla investigadora postdoctoral de la Càtedra.

La presentació va estar a càrrec del Dr. Luis Gonzalo Baena de la Universidad Externado de Colombia i del Sr. Aquilles Calderón, advocat especialitzat en administració fiduciària de la República Dominicana, els qui van oferir les següents ponències:

• Breves consideraciones acerca de la importancia del fideicomiso en el desarrollo de proyectos de construcción de vivienda y su contribución a la reducción del déficit habitacional. Luis Gonzalo Baena Cárdenas.
  • Particularidades y ventajas del fideicomiso de inversión inmobiliaria. Aquiles Calderón.

L’acte va comptar, a més, amb les intervencions del Prof. Dr. Sergio Nasarre, director de la col·lecció a la qual pertany l’obra, i la Dra. Georgina Garriga, professora de la Universitat de Barcelona (UB), els qui van ser els directors de la tesi doctoral de la qual prové l’obra de la Dra. Rodríguez i els qui, a més, van ser els prologuistes del llibre. Finalment, l’autora va oferir unes paraules d’agraïment i una breu aproximació del contingut del llibre.

L’esdeveniment va ser organitzat per l’ Observatorio Judicial Dominicano (OJD), i va comptar amb la moderació de la Sra. Denisse Hartling. El Sr. Harold Modesto director del OJD va ser l’encarregat de la clausura de l’acte.

Tot l’esdeveniment va ser retransmès en viu des del canal de YouTube de Funglode: Enlace.