Presentació

Al desembre de 2013, es concedeix el primer estudi oficial de la Comissió Europea en relació a la promoció del dret a l’habitatge als països membres i les conseqüències dels desnonaments. Aquesta proposta realitzada és guanyadora de la convocatòria de la Direcció General de Treball, Assumptes Socials i Inclusió de la Comissió Europea, sent dotada amb 1€ milió.

Aquest estudi persegueix analitzar les causes socials, econòmiques i financeres de la crisi, el context actual, conseqüències i mesures adoptades a cada Estat membre. Per aconseguir aquest objectiu, és necessari:

1. Analitzar dades reals en referència als desnonaments, perfils de famílies desallotjades i factors de risc.
  2. Identificar les mesures de prevenció dels desnonaments, l’entorn legal d’aquest procés i possibles canvis.

Membres

Aquest projecte es realitza amb la participació de la Universitat Rovira i Virgili, la European Federation of National Organisations Working with the Homeless (FEANTSA), la National University of Ireland Galway i Human European Consultancy.