Webinar: “Habitatge i ciutat mediterrània: costa, justícia climàtica i llegat cultural”

Dia i hora. 25 d’octubre de 2021 a les 18 h. (hora d’Espanya).

Altres zones horàries:

Europa central: 18h.
Europa de l’Est: 19h.
Mèxic/Nicaragua/Hondures/Guatemala/El Salvador/Costa Rica: 11h.
Uruguai / Brasil / Argentina: 14h.
República Dominicana/Veneçuela/Paraguai/Puerto Rico/Haití/ Cuba / Xile / Bolívia: 13h.
Perú / Panamà / Equador / Colòmbia: 12h.
Idioma: Espanyol.

Sessió a través de Microsoft Teams

Canal d’accés:https://tinyurl.com/47w7cchu

Motivació: En el marc de l’Octubre Urbà que organitza anualment Nacions Unides, des de la Càtedra UNESCO d’Habitatge URV i al costat d’un panell expert, ens proposem aportar algunes claus per comprendre els importants reptes que suposa el desenvolupament urbà sostenible a les ciutats mediterrànies. Tenint en compte que aquest any l’Octubre Urbà se centra en la crisi climàtica, sota el lema “Millor ciutat, millor vida”, procurarem revisar els principals reptes als quals s’enfronta la regió mediterrània en relació a l’canvi climàtic en l’espai urbà des una ciutat mitjana, Tarragona. Així, les zones costaneres, la justícia climàtica i el llegat cultural seran analitzats des de la perspectiva del “dret a la ciutat”. Tot l’anterior ajustat a les recomanacions de la Nova Agenda Urbana i als principals acords internacionals relatius a el canvi climàtic.

Ponents:

• Susana Borràs Pentinat: Llicenciada en Dret per la Universitat Rovira i Virgili (URV), on també va obtenir el seu títol de Màster en Dret Ambiental i el títol de doctora amb menció europea i el premi extraordinari de doctorat. Professora agregada de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals en el Departament de Dret Públic de la URV. Adjunta a el Vicerectorat de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís Social URV. És l’actual coordinadora d’el Màster en Dret Ambiental de la URV. Membre de el Grup de Recerca en Dret Ambiental, Ciutadania i Sostenibilitat i de el Centre d’Estudis de Dret Ambiental (CEDAT) de la URV, associat a el Centre de Recherche en Droit Públic de la Universitat de Mont-real (Canadà) ia l’Acadèmia de dret ambiental de la UICN (Universitat de Maryland, EUA). A més, és investigadora de la Càtedra Jean Monet sobre Política ambiental de la Unió Europea, coordinat per la Universitat de Barcelona.

El títol de la presentació de la Dra. Borràs és “La justícia climàtica i el dret a la ciutat: reptes i oportunitats des de la regió mediterrània”.

• Josep Lluís Deu Besora: Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, amb Màster en dret marítim per l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona, Màster en dret i negoci marítim i gestió portuària per la Facultat de Nàutica de Barcelona, Postgrau en direcció d’operacions portuàries per la Facultat de Nàutica de Barcelona, Màster en protecció civil i gestió d’emergències per la Universitat de València i Postgrau en gestió portuària pel North Kent Colege. Professor Associat de Dret de la Navegació, el Transport i la Logística a la Universitat Rovira i Virgili (URV), cap de Departament de Domini Públic i Protecció Portuària del port de Tarragona, Espanya i advocat en exercici.

El títol de la presentació del Prof. Diez és: “El paper dels ports en el desenvolupament sostenible de les ciutats costaneres: usos i activitats vinculades a l’internament port-ciutat i mesures mediambientals”.

• Eng. Jordi Roig Rodamilans: Enginyer de l’edificació, arquitecte tècnic i gestor d’organitzacions. Expert en les àrees d’organització, gestió integral de l’procés edificatori (PM) i especialitzat en rehabilitació integral d’edificis, amb especial atenció en l’eficiència energètica. A més, és membre actiu de el Col·legi Oficial d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Tarragona (COAATT) i arquitecte tècnic en IRTEurban, amb especialitat en projectes de rehabilitació, seguretat estructural, funcionalitat i eficiència energètica.

El títol de la presentació de l’Eng. Roig és: “La Rehabilitació com a motor d’auto transformació de les ciutats”.

L’acte comptarà amb la moderació de la Dra. Maridalia Rodríguez-Padilla, investigadora postdoctoral de la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili (URV).