14463125_216565992092492_191198916089663273_nThe Line – Documental

La proposta que ara fem és l’elaboració d’un documental/reportatge sobre la conscienciació del sensellarisme i els efectes dels desnonaments, com a un vehicle de transferència de coneixements. Així, l’art. 3 del Reglament per a la creació i el funcionament de Càtedres URV aprovat pel Consell de Govern de la URV en data 24 de febrer de 2011 i modificat en data 22 de desembre de 2014 declara que una de les finalitats de les Càtedres és la transferència dels coneixements.

En concret, el vídeo proposat és una eina de conscienciació que permetrà traslladar gran part d’aquesta trajectòria investigadora de la Càtedra a tot el públic més enllà de l’àmbit universitari i professional, mostrant doncs, la realitat que algunes persones els ha tocat viure arran de la crisi i com les tasques de la Càtedra poden repercutir en l’adopció de mesures, presa de decisions i en definitiva a la millora del benestar de la societat. En concret, es volen fer visibles les troballes i conclusions del Projecte per a la Comissió Europea “EU Pilot project: Promoting protection of the right to housing – Homelessness prevention in the context of evictions”, del que el Dr. Nasarre n’ha estat co-coordinador i les conclusions del qual estan previstes es publiquin durant l’any 2016.

En el documental/reportatge està previst que participin persones que han sofert el sensellarisme, institucions del tercer sector que treballen diàriament amb aquesta situació i experts nacionals i internacionals en aquesta matèria. Així:

– En primer lloc, participaran els coordinadors i d’altres experts del mencionat projecte europeu sobre desnonaments i sensellarisme. El projecte va tenir com objectiu analitzar i comparar en l’àmbit europeu la relació existent entre els desnonaments i el sensellarisme.  Per exemple, es comptarà amb la participació del Dr. Padraick Kenna, a més del Dr. Joan Uribe, antic director de Sant Joan de Déu – Serveis Socials de Barcelona, entre d’altres experts. Es pretén donar, doncs, una visió europea respecte les causes i els efectes dels desnonaments i del sensellarisme a nivell europeu.

– En segon lloc, participaran els investigadors de la Càtedra d’Habitatge explicant la seva recerca sobre el sensellarisme, com són el Dr. Sergio Nasarre i la Sra. Elga Molina.

– En tercer lloc, es comptarà amb la col·laboració de fundacions del tercer sector tant de Tarragona com de Barcelona, com són la Fundació Bona nit que atenen a persones sense llar (http://fundaciobonanit.org/) i la Fundació Arrels (http://www.arrelsfundacio.org/), per tal que puguin donar la seva visió de la realitat a Tarragona i  Barcelona.

– I en quart lloc,  es comptarà amb la participació de persones que estan en situació de sensellarisme.

Hi ha una clara necessitat objectiva d’explicar a la societat les causes i les conseqüències del sensellarisme i els desnonaments, en el context de crisis econòmica; de transmetre una realitat en la qual vivim.

Una particularitat important del projecte és que la confecció del reportatge/documental es durà a terme per part d’estudiants de Comunicació de la URV tutoritzats per un professional del Departament d’Estudis de Comunicació de la nostra Universitat. La finalitat és poder realitzar-ho amb el potencial d’estudiants i el personal de la pròpia URV per tal d’apropar-ho al col·lectiu de la joventut, donant al treball un aire innovador i directe. Tots ells contribuiran en el projecte a través d’un encàrrec de Rector remunerat i beques de col.laboració.

Donat que esperem que el treball tingui una qualitat rellevant, també ens marquem com a objectiu presentar el documental en certàmens i/o concursos nacional i/o internacionals, a més de passar-ho a les televisions i als repositoris virtuals de vídeos com Vimeo.

Es tracta d’un producte URV: Càtedra d’Habitatge, Departament d’Estudis de Comunicació i URV Solidària. A més a més, tenim compromesa la contribució econòmica d’un “business angel” a través de la seva Responsabilitat Social Corporativa (RSC), que cobrirà part de les despeses de la confecció i l’edició del documental/reportatge.