Acte d’adhesió de l’Ajuntament de Reus com a partner de la Càtedra d’Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili
i 6è Seminari Científic “Habitatge buit, ‘okupació’ i rehabilitació comunitària”

Tarragona, dimecres 27 de setembre de 2017

Sala de Juntes, Campus Catalunya URV

Ordre del dia de l’acte d’adhesió

11 h. Obertura de l’acte pel Mgfc. Sr. Rector de la Universitat Rovira i Virgili, Dr. Josep Anton Ferré Vidal

11:15 h. Signatura del conveni.

11:20 h. Paraules de la regidora de Benestar Social i tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Reus, Sra. Montse Vilella.

11:30 h. Paraules del Rector tancant l’acte.

Descans

Seminari Científic “Habitatge buit, ‘okupació’ i rehabilitació comunitària”

11:45 h. “Empty homes and community led renovations”, Prof. David Mullins, Catedràtic de Políques d’Habitatge de la Universitat de Birmingham.

12:15 h. “Entre cohousing i coliving, maximitzant l’ús de propietats rurals buides mitjançant tokens”, Sra. Diana Moret, fundadora de Pandorahub.

12:45 h. Discussió

13 h. Fi del Seminari

A les 12 h. del dilluns 25 de setembre tindrà lloc la primera ponència d’aquest 6è workshop científic a càrrec del Dr. Marc Roark (Savannah Law School, Estats Units), que duu per títol “Comparative Squatters Rights and Human Resilience”.

Ponents

El professor Marc Roark imparteix classes de dret immobiliari, dret comercial, dret i literatura, dret i societat i dret i religió a la Facultat de dret de Savannah. El professor Roark és un reconegut erudit de dret immobiliari. Ha aparegut a nivell nacional en entrevistes per NPR i MSNBC News. Els projectes actuals del professor Roark consideren com l’espai reclamant en públic forja la identitat col·lectiva; com els mètodes de pagament de Starbucks configuren les expectatives de remei del consumidor; i com es descriu i desmenteix la moralitat de la llei en els primers casos americans.

David Mullins és Catedràtic de Política d’Habitatge i dirigeix el Grup d’Investigació d’Habitatge i Comunitats a IASS. També té vincles amb el Centre de Recerca del Tercer Sector (TSRC) i el Centre de Gestió d’Estalvi i Estalvi (CHASM) a l’Escola de Política Social. Els seus interessos de recerca inclouen la governança, la gestió i la regulació de l’habitatge, la necessitat d’habitatge i la manca d’habitatge, el paper del tercer sector, les organitzacions híbrides i les empreses socials en la prestació de serveis públics i el govern corporatiu.

Diana Moret és Relacions públiques i MBA. És fundadora de Pandorahub. El seu paper com a fundadora de Pandorahub és inspirar iniciatives disruptives, responsables de canvi i líders locals per viure, treballar a les zones rurals. Pandorahub és una xarxa de persones, iniciatives i llocs naturals i rurals. Startups, tutors, equips, consultors i pirates de la vida que posen més sentit, diversió i naturalesa a les nostres vides.