Jornada «La influència de G.K. Chesterton, avui»

Tarragona, 18 de desembre 2023

Lloc: Sala Catedral, Seminari de Tarragona (c/Sant Pau, 4)

10:00 h. Benvinguda

• Excm. i Rvdm. Sr. Joan Planellas, arquebisbe de Tarragona
  • Dra. Sílvia Coll-Vinent, presidenta del CEDGKC
  • Dr. Héctor Simón Moreno, director de la Càtedra UNESCO d’Habitatge
  • Sr. Josep Pallarès, Rector Mg. de la Universitat Rovira i Virgili

10:30 h. Primera taula

• Tradició i modernitat en temps de la Revolució Industrial. Marià Hispano i Vilaseva, historiador, arxiver i activista cultural.
  • La grandesa de la cervesa. Una filosofia accessible. Dr. Pablo Gutiérrez Carreras, director Campus Life, Universitat San Pablo CEU, Club Chesterton Madrid.

11:30 h. Coffee-break

12:00 h. Segona taula. Chesterton avui

• G. K. Chesterton a Catalunya: estades, recepció, influències, chestertonians catalans, obres traduïdes. Dra. Sílvia Coll-Vinent, professora de la Universitat Ramon Llull i de la FHEAG. Presidenta del CEDGKC.
  • La necessitat del distributisme com a tercera via, avui. Prof. Dr. Sergio Nasarre Aznar, catedràtic de Dret civil, Universitat Rovira i Virgili.

13:00 h. Presentació del Fons Chesterton. A càrrec del Sr. Josep Carbonell, Coordinador del CEDGKC.

13:15 h. Signatura del conveni entre la Universitat Rovira i Virgili i el Centre d’Estudis i Documentació G.K. Chesterton

13:30 h. Inaguració de l’exposició “Chesterton i Tarragona”.

14:00 h. Cloenda

Accés lliure. Aforament limitat.

Cal confirmació d’assistència a office.housing@urv.cat

Amb el suport de: