Notice: Undefined offset: 1 in /datos/urv/httpdocs/www/wp-content/themes/housingurv/framework/php/function-set-avia-frontend.php on line 1057

Jornada de Dret civil català

JORNADA DE DRET CIVIL CATALÀ

Presentació

Per Llei 19/2015 de modificació del Codi Civil de Catalunya es regulen la propietat compartida i la propietat temporal.

Són dues noves formes de propietat que volen facilitar l’accés a l’habitatge i altres béns mitjançant el fraccionament del domini, a través de la seva adquisició progressiva o a través del temps. Suposen una forma de tinença que combina assequibilitat, estabilitat i flexibilitat, superant la dicotomia propietat-lloguer, però també la idea de drets reals limitats i drets personals.

Per la seva novetat i per l’interès que han despertat també a la resta de l’Estat, són el tema d’aquesta Jornada de Dret Civil català, co-organitzada pel Departament de Dret Privat, Processal i Financer, la Càtedra d’Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili i el Col·legi de Notaris de Catalunya, emmarcant-se en el Projecte del Ministeri d’ Economia i Competitivitat DER2014-55033-C3-1-P.

Comunicacions

El Comitè Organitzador obre el termini per a la presentació de comunicacions, d’acord amb les següents bases:

1. Fins a l’1 de desembre de 2015 es podrà comunicar a l’adreça de correu electrònic office.housing@urv.cat l’interès de presentar una comunicació, especificant el títol i un resum de 200 paraules o índex dels temes a tractar, que es distribuirà, si s’escau, als assistents del Congrés.

2. El Comitè científic decidirà, en el termini d’una setmana a partir de la data anterior, les comunicacions que es presentaran a la Jornada. El Comitè el conformen el Dr. Pedro del Pozo, el Dr. Esteve Bosch i el Dr. Sergio Nasarre.

3. El text de la comunicació haurà de ser inèdit, ajustar-se a la temàtica de la Jornada i seguir les normes d’estil que el Comitè establirà una vegada acceptada la proposta de comunicació.

15:30 h. Registre i benvinguda

16:00 h. Inauguració de la Jornada. Dr. Josep. A. Ferré, Rector URV; Sr. Carles Sala, Secretari d’Habitatge Generalitat Catalunya; Sr. Joan C. Ollé, Degà del Col·legi de Notaris de Catalunya.

16:20 h. “Les tinences intermèdies i la resta de tinences de l’habitatge”, Dr. Sergio Nasarre Aznar, Catedràtic de Dret Civil, Universitat Rovira i Virgili.

16:40 h. “Tinences intermèdies i legislació de l’Estat en matèria hipotecària, regitral i de consum”, Dr. Francisco Javier Gómez Galligo, Registrador, Director General dels Registres i del Notariat.

17:30 h. Pausa-cafè

17:40 h. “La propietat compartida”, Dr. Esteve Bosch Capdevila, Catedràtic de Dret Civil, Universitat Rovira i Virgili.

18:00 h. “La propietat temporal”, Dr. Pedro del Pozo Carrascosa, Catedràtic de Dret Civil, Universitat Rovira i Virgili.

18:20 h. “Aspectes notarials de les noves formes de propietat”, Sr. Martín Garrido Melero, notari i professor de Dret Civil, Universitat Rovira i Virgili.

18:40 h. “Aplicació pràctica de les TI en la conjuntura actual”, Francisco Echevarría Summers, advocat.

19 h. Comunicacions.

19:30 h. Participació dels professionals. Debat i discussió.

20:30. Fi de la jornada

Lloc de celebració

Campus Catalunya. Universitat Rovira i Virgili (URV)

Av. Catalunya, nº 35, 43002 – Tarragona

Allotjaments

Dr. Sergio Nasarre Aznar

Martín Garrido Melero

Dr. Héctor Simón Moreno

Coordinació

Dra. Estela Rivas Nieto

Elga Molina Roig

Rosa Maria Garcia Teruel

Núria Lambea Llop

Gemma Caballé Fabra

Inscripcions i gestió

Dra. Verónica Anzil

office.housing@urv.cat

La inscripció és gratuïta.

L’aforament és limitat i només s’admetran inscripcions per rigorós ordre d’arribada. Es proporcionarà certificat d’assistència.

Amb el suport de:

Captura de pantalla 2015-10-30 a les 13.44.21